četrtek, 4. december 2014

Česnova juha

Ena izmed najboljših juhic. Preprosta in v sto variacijah. Naša je brez vsakih mlečnih beljakovin in brez moke. Čisto natur. Všeč otrokom in odraslim.


Veliko ljudi, ki so prvič jedli česnovo juho v gostilni, je doma razočaranih nad okusom. Malce zato, ker v gostilnah dodajajo dodatke za okus in jušno osnovo, doma pa se temu običajno želimo izogniti.

Skrivnost dobre česnove juhe pa je predvsem v količini in okusu česna. Večina receptov je precej varčnih s česnom.
V našo, vegansko varianto kremne juhe, pa damo te zdrave začimbe precej.


Nekaj smo ga pridelali, nekaj kupili, ogromno posadili. Tamlajši je pobral tudi nekaj česnovih semen in jih posadil. Iz njih bodo zrasle drobne enojne čebulice, ki jih poberemo in naslednje leto spet posadimo, da dobimo stroke.


Juha, ki v bistvu ni ravno poceni, največ časa vzame s samo pripravo, lupljenjem česna.


Ko česen olupim, ga običajno splaknem pod hladno vodo, da sperem ostanke olupkov in umazanije.
Za štiri osebe
  • na malce vročega olivnega olja stresem 30 dag olupljenega Ptujskega česna. Pomešam zgolj toliko, da postekleni in zadiši,
  • dodam na kocke zrezan krompir - 8 srednjih do večjih in še malce podušim.
  • Zalijem s 3 litri vode in kuham pol ure.
  • Zmešam z mešalnikom v gosto, kremno juho, dodam šetraj, peteršilj in sol. Pustim še kakšne tri minute na ognju. Pred serviranjem zelišča poberem iz juhe.


Postrežem z domačimi, pirinimi krušnimi kockami, ki jih prepražim v dveh variantah, na olivnem olju in na maslu. Naša najmlajša, ki ima maslo zelo rada,  pravi, naj drugič tudi njej prepražim na olivnem olju, ker so boljše :)
Posujemo z drobnjakom in to je to.


Česen je kot začimba predvsem zelo zdrav in varen. Pazljivo naj ga uživajo le ljudje z nizkim krvnim tlakom, ker ga še dodatno znižuje in tisti, ki se odpravljajo na operacijo, saj v večjih količinah vliva na počasnejše strjevanje krvi.

Pri česnu je zelo pomembo, kako ga predela naša črevesna flora. Alicin, snov, ki je najbolj zdravilna v česnu, namreč postane pravi naravni antibiotik šele, ko doživi mlečno-kislinsko obravnavo v črevesju. Če se vrtimo v začaranem krogu uživanja antibiotikov in je naša črevesna flora poškodovana,  bo njegovo delovanje v telesu oteženo. Zaradi spodbujanja delovanja želodca, črevesja in žolča pa nas lahko celo boli 'trebuh', kar zna trajati toliko časa, dokler se ne vzamemo v roke in poskrbimo, da se stanje v naših prebavilih izboljša.


Zaradi vsega tega in njegovih energetskih lastnosti je česnova juhica v teh vlažnih dneh, pravi balzam, za telo in duha, pa tudi dišimo ne preveč po česnu, da bi se je zaradi tega odrekli :))
Lp,Keltika

Iz naše knjižnice:
 Lončar, Topolovec, Kočevar, Baćac; Špečec rešitve

20 komentarjev:

  1. super je tole in sedaj bi mi prav pasal en krožnik česnove juhe!
    hvala za recept
    lp

    OdgovoriIzbriši
  2. Nikoli je še nisem jedla, se mi pa dopade recept, ki je res preprost in mogoče pa res poizkusim. Hvala lepa za tako podrobne inštrukcije. čao

    OdgovoriIzbriši
  3. Zanimivo, nisem vedela tole za tlak in strjevanje krvi. Se pravi, je čisto ok, če jaz tele juhe ne jem :)))

    OdgovoriIzbriši
  4. ti me pa res znaš prepričat za stvari, ki jih že doooooolgo nisem počela. najbrž bom tudi jaz dala na meni česnovo juho ... še letos.

    OdgovoriIzbriši
  5. Tvoja juha zelo dobro izgleda. Ćesnove juhe še nisem ne jedla ne naredila. Zelo mi je všeč česen. pri surovem sem bolj previdna glede količine, takšna juha pa verjetno ni tako težko prebavljiva.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmmmm,zanimivo,obožujem česen ,tale juha kar vleče v kuhnjo:)

    OdgovoriIzbriši
  7. uuuuuu tole je pa zame:))))cesen obozujem:))) bom sprobala:)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Sem prav lačna postala, ko sem brala tvojo objavo. Obožujem česnovo juho, vendar se še nisem opogumila in jo pripravila sama. Za 1. maja imamo pri mojih starših tradicionalni piknik in tam ponavadi naši kuharski mojstri pripravijo čemaževo juho, ki je fantastična.
    Hvala, ker si delila recept. Upam, da se bom opogumila in ga tudi sama preizkusila.
    Lepo se imej! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Prav pridišalo je iz ekrana. :-) Všeč mi je tvoj recept. Bo treba res poskusiti, če praviš, da pomaga v bitki s tem gnilim vremenom. :-)) Pogrinjek mi je zelo všeč in rožice na krožniku. Zelo domače deluje. :-)

    OdgovoriIzbriši
  10. Pri nas obožujemo takšne enostavne kremne juhce, ampak take pa še ne poznamo. Hvalaaaaaaaaaaa! Bo. Kmalu.
    Prijeten in zelo vaš vikend!

    OdgovoriIzbriši
  11. Tovrstne juhe obožujem in imajo prav tisti pridih domačnosti, ki ti prikrade kar nasmešek na usta. Njami njami.

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlično. Velika količina česna, da tisti pravi okus juhe. Včasih so tako preproste jedi najboljše.

    OdgovoriIzbriši
  13. Kar sline se mi cedijo. Pa česnove juhe niti ne kuham, niti je ne naročim v gostilni. Moti me predvsem, ker včasih dodajo mlet česen kot začimbo, ki pa ima zelo drugačen okus od svežega (včasih probam česnovo juho pri drugih, ki si jo naročijo ;). Ta tvoja pa me je kar premamila. Bo treba poskusit.

    OdgovoriIzbriši
  14. uau tole pa bi tudi jaz poskusila, se mi kar sline cedijo! lp

    OdgovoriIzbriši
  15. Oj kako te imam rada, ti "čarovnica" z male kmetije.

    OdgovoriIzbriši
  16. kako su ti dobre fotografije! Znam, već sam pisala isto :) ali moram opet...nisam ljubitelj čorbe ali toliko izgleda dobro da ću prevesti recept i probati :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Mmm, tole pa krasno izgleda in verjamem, da je juhica nadvse okusna! Za vikend sem skuhala proseno kašo z rdečim zeljem po tvojem receptu, enostavno in zelo dobro kosilo :)

    OdgovoriIzbriši

  18. V prihajajočem letu želim tebi in tvojim najbližjim obilo sreče, zdravja ter veselja:

    »Sreča se prikrade skozi vrata,

    ko si pozabil,

    da si jih pustil odprta.«
    SREČNO 2015!

    Z veseljem prebiram "Čarovnije z male kmetije"

    Majda

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar. Kot bi posijal sonček :)