torek, 15. april 2014

Blitvin proseni narastek

Njive, ki vdano čakajo na plug ali motiko, nas molče bodrijo, dajte, pohitite...Ampak kljub temu, da se nam vedno zdi, kako bomo letos pa res vse poštimali pravi čas, nam realnost spet pripravi standardna presenečenja. Sprva je še premrzlo, potem je premokro, potem smo cele dneve v službi ali imamo cel kup šolskih in obšolskih obveznosti, vmes kdo zboli in koga prime tečka...

In potem spet lovimo sončne dneve in dobro voljo. Še dobro, da zelenjava dokaj hvaležno rase in se da vmes, na hitro, skuhati kosilo iz čimbolj domačih sestavin.


Blitva je še lanska, na njivi je lepo prezimila, nova pa še ni pokukala iz zemlje.


Blitvin proseni narastek je, brez kompliciranja, nasiten in okusen obrok. Otrokom je všeč, ker je malce 'na mlečno', naredila pa sem kot običajno dve varianti. Eno z bešamelom z riževim mlekom in olivnim oljem in drugo klasično, mlečno.
  • 40 dag biološkega prosa iz Prekmurja na hitro skuhamo v slani vodi
  • 1 kg blitve blanširamo in sesekljamo;
  • razpustimo vsaj 15 dag masla in na njem rahlo zadišimo
  • 5 strokov česna
  • Blitvo in proso stresemo v maslo in dobro premešamo.
  • Nadevamo v posodice za narastke, prelijemo z bešamelom (uporabljam vedno pirino moko) in potresemo s sirom.
  • V pečici pečemo 45 minut na 180 stopinj, da se bešamel dobro prepeče in prepoji s prosom.
 Brezglutenska varianta brez bešamela in samo s sirom je ravno tako odlična :)


Današnje kosilo je bilo res hitro pripravljeno. Če se nam mudi, lahko vse pripravimo zjutraj in ob primernem času, samo potisnemo posodice s čakajočim narastkom v pečico in očistimo solato, ki gre obvezno poleg :)


Ker kosilo ni zahtevalo veliko časa, smo lahko lovili zadnje popoldanske suhe ure. Pokosili brežine,


urejali njivice in njive,


zalili rastlinjak in sadike.


Včasih je en sam dan tako dolg, da se zvečer vprašam, če se je zjutraj dogajalo danes ali včeraj. Včasih se v en dan vsuje toliko čustev in nerazrešenih stisk, da jih je nemogoče mirno prenesti. Včasih se dan razleti na vse strani življenja, da ga še dolgo, dolgo sestavljamo.


Če pobrskam po sebi mi kmalu postane jasno, da lahko hitreje sestavim svoj mir, če se odločim, da nekaterih čustev ne bom pestovala. Če me veselje ali žalost, jeza ali navdušenje, preplavijo brez možnosti kontrole, je zamera tisto čustvo, ki je odvisno od moje odločitve.
In luna spet meša nivoje naših hormonov.
Kako malo lun se pravzaprav zamenja v našem življenju. Kako lepo je skupaj tekati v soncu.


In še lepše je skupaj loviti kaplje dežja.


Namesto zamere izberem razumevanje.


S ščepcem razumevanja, nam tudi luna ne more do živega :))
Lp,Keltika

22 komentarjev:

  1. Uuu, mislim da bo to jutri moja večerja! Ali pa slej ko prej! Pa čudovito zapisano, res ste prisrčni!

    OdgovoriIzbriši
  2. Se podpišem danes pod veliko tvojih besed :o) Tvoj zadnji stavek, pa bo romal danes na vidno mesto v našem brlogu :o)

    Vse dobro v vaš konec naše lepe male kurike ...

    OdgovoriIzbriši
  3. Tvoje objave vedno znova pobozajo mojo duso in so krasen vstop v novi dan.

    OdgovoriIzbriši
  4. Super izgleda tale prosena kaša z blitvo. Sem pa tudi sam ravno ta vikend delal bešamel brez glutena in laktoze (kokosovo maslo, riževa moka, riževo mleko - objava prihaja kones tedna), pa me zanima kako, ga ti narediš? Z olivnim oljem, riževim mlekom in pirino moko?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, olivno olje, riževo mleko in pirina moka, če hočeš brez glutena, poskusi enkrat koruzno, ker se tudi zgosti in je njam. A riževa lepo zgosti?

      Izbriši
    2. Tudi zgosti. Mogoče izgleda malo čudno, ker je čisto bela in če jo preveč zgostiš izgleda, kot lepilo v lončku. Ampak tudi moja, ki je velik skeptik novih stvari, je rekla, da ji je všeč. Ker sem delal kanelone z gobami, sem moral nekaj improvizirat in je ratalo ;)

      Izbriši
  5. Draga moja pozdravljena,
    pa sem nazaj-roka okreva
    kmalu se bom vrnila tudi v tirnice službenega življenja.
    Hvala za vse lepe misli
    tvoj današnji post pa tako, kot vsi v času, ko nisem bila aktivna v blog svetu
    poboža po duši.
    Narastek je pa prima
    lep pozdravček Tamara

    OdgovoriIzbriši
  6. Recept je videti odličen in ga bo treba preizkusiti. Se popolnoma strinjam s tabo, ko praviš, da je kakšen dan tako poln in aktiven, da sploh ne veš ali se je nekaj zgodilo danes ali včeraj. Rada imam takšne dni, ker se dogaja.....:):), na koncu dneva pa je tak dober občutek, kaj vse se je že zgodilo.
    Čudovite fotografije: cvet jablane in regratovi lampijončki - super!

    OdgovoriIzbriši
  7. O fajn, da se da pripraviti tudi na veganski način. Hvala za namig.

    Zadnja slikica je pa kot preprosta odprta dlan. Voljna, da vzame, kar ji življenje dobrega nasuje...

    OdgovoriIzbriši
  8. Tako rada te prebiram, zmeraj recept zaviješ v prelepo zgodbo in pospremiš s krasnimi fotografijami. Ja, pozitivni moramo biti, kaj nam bo luna, srečni bodimo in ljubeznivi :-)

    OdgovoriIzbriši
  9. Vem, da sem že miljonkrat to napisala... jaz enostavno obožujem tvoje poste, tvoje fotke in pisanje.

    Objemček,
    a.

    OdgovoriIzbriši
  10. Všeč mi je recept, všeč mi je zapisano, všeč, ampak res res res všeč so mi fotografije. Hvala, da to deliš z nami in popestriš kak trenutek dneva. :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Lepo, kako vedno najdeš prave besede na pravi dan ;) čudovito ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Krasno vse, od recepta do fotografij in misli! Ti pa znaš pogreti dušo. Če bi tvoje objave predvajali in ponavljali na TV tako kot reklame, sem prepričana da bi se svet spremenil na bolje. In če bi to financiral Ariel, bi ga še jaz kdaj kupila :-)

    OdgovoriIzbriši
  13. Vedno se na tvojem blogu sprostim, ob prebiranju in ob fotografijah....vedno je prijetno pokukati sem. Tole kosilce pa je videti zelo slastno:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Presneta luna! Tokrat mi jo je zagodla na polno. V službi... Hvala ti za te krasne fotke, topel zapis in njami recept.

    OdgovoriIzbriši
  15. Prelepo,dobro in tako domače...

    OdgovoriIzbriši
  16. Veš kaj, če že ne zaradi vseh krasnih fotk in navdušujočih reči iz narave, mi je tvoj blog pri srcu tudi zaradi tvojih modrih besed. Se mi zdi, da zelo pogosto preberem ravno tisto, kar rabim slišat. Hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  17. Ti, tvoje besede in fotografije so sonček za vsak še tako turoben dan.

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar. Kot bi posijal sonček :)