ponedeljek, 26. avgust 2013

Ognjičeva krema

O zdravilnih lastnostih ognjiča bi lahko napisali knjigo. Ob sončnem vremenu nabiramo cvetove, lahko pa tudi liste za čaj. Pomaga pri številnih boleznih, pomlajuje, spodbuja rast zdravih celic, čisti kri, zdravi vnetja...
Čudoviti ognjeni cvetovi imajo radi sonce, svoje neverjetno čudežne moči črpa ognjič direktno od njega. Že stoletja cenjena rastlina je koristna tako za zemljo v vrtu, kot za nas, poleg tega je tudi vremenar, saj, kot je dejal pater Simon Ašič, če ima cvetove po 7.uri zjutraj še zaprte, napoveduje, da bo tisti dan deževalo.

Naravna ognjičeva krema

Pri nas ognjič uporabljamo predvsem zunanje. Pred mnogimi leti smo delali ognjičevo kremo na osnovi svinjskega loja. Hranili smo jo v hladilniku, sicer je postala žarka. Z leti je prišel drugačen pogled na Naravo in druge izkušnje, danes jo kuhamo iz hladno stisnjenega, biološko pridelanega olivnega olja in voska. Veliko lepše diši, ima vse zdravilne lastnosti čebeljega voska, olivnega olja in ognjiča.


Za nabiranje cvetov je zadolžen tamlajši. Zelišča ga vlečejo že od čisto malega, med prvimi besedami, ki jih je spregovoril sta bili - dusica matejina, medtem, ko je občudoval dišečo materino dušico.
Cvetove ognjiča nabiramo vedno avgusta. Menda ima v tem mesecu še zlasti posebno moč.

Naravna ognjičeva krema:
  •  dno posode na tesno prekrijemo z navzgor obrnjenimi, svežimi cvetovi (30 dag svežih cvetov)
  • prelijemo z olivnim oljem, le toliko, da so cvetovi pokriti (1,5 l olja) - posoda s širokim dnom
  • počasi segrevamo in mešamo v smeri urinega kazalca
  • tik preden zavre  ugasnemo, pokrijemo in pustimo stati 24 ur
  • precedimo, z gazo stisnemo cvetove, rahlo segrejemo in dodajamo vosek. Težko rečem koliko, saj sproti preizkušamo kakšna mazljivost nam najbolj ustreza (majhno količino ohladimo in preizkušamo, nekako najbolje se je izkazalo, za opisano količino olja 10 dag voska)
Ne dodajamo nobenih dišav ali eteričnih olj.


Iz dolgoletnih izkušenj številnih znancev in naše družine lahko povem, da se izkaže pri ekcemih, krčnih žilah, hitrejšem celjenju ran, zmanjšanju srbečih pikic sončne alergije, lajšanju bolečine in srbenja po pikih komarjev, mušic..., včasih skoraj čudežno prežene nadležne mozolje in izpuščaje, pozimi preprečuje ali ekspresno pozdravi razpokane roke, zaščiti otroško ritko, mehča trde pete...


Ognjiča, naravnega voska in olivnega olja ni težko dobiti. Ne morete verjet, kako se vam bo dopadlo, če si boste pri malih velikih nadlogah pomagali s svojo domačo kremo.
Srečno :)
Lp,Keltika

40 komentarjev:

  1. Ognjičevega mazila pa še nisem delala. Hvala za recept. Že dolgo prisegam na domače pripravke, predvsem za prvo pomoč :-) Trenutno pri nas največ uporabljamo "moje" šentjanževo olje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ta krema je res zakon in neverjetno hitro regenerira kozo. Meni jo kuha mama in doda se nekaj bele lakote in jo uporabljam obcasno tudi za obraz, kadar se mi kaj takega izpusti in hitro se mi zaceli. Za redno uporabo je prevec mastna, ampak za obcasno, ali kadar imam res suho kozo, je zakon.

    OdgovoriIzbriši
  3. Super,
    ognjiča na vrtu letos res nimam veliko,tudi kreme še nisem delala.
    V prihodnje pa zagotovo.
    Hvala za recept :)

    lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Lepa predstavitev s super fotkami.
    Tudi pri nas doma prisegamo na ognjičevo mazilo.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mhmhm kar zavonjala sem kremo in čutim mehkobo, ki jo pusti za sabo.Lepo!

    OdgovoriIzbriši
  6. Čudovita predstavitev. Je pa zanimivo, da imaš ti rumeni ognjič, mi imamo oranžnega in enkrat smo tudi delali kremo, ki je bila super.

    OdgovoriIzbriši
  7. Tudi mi imamo oranžnega.Hvala za zdrav domač recept.
    lp,Jelka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, saj imamo mi tudi včasih oranžnega vmes, vsako leto zrase drugače :O
      Lp

      Izbriši
  8. Glede količin: meni se je na splošno pri kremah obneslo 10 % čebeljega voska.
    Iz svinjskega sala sem pa delala tako, da sem ga dvakrat prekuhala v vodi. S tem se precej prečisti - nečistot in vonja.

    OdgovoriIzbriši
  9. Zakladnica in opomnik si zame-hvala, da me od časa do časa prizemljiš-moj poletni sklep (jaz jih počnem ob rojstnih dnevih) je vrnitev k naravi in to na vseh področjih od prehrane, vadbe na svežem zraku do kozmetike-prav takšnih pripravkov-naravnih mil, naravnih sveč, domačih pridelkov,...veselim se tvojih receptov za jesenske dni in še kakšnega nasveta
    lp Tamara

    OdgovoriIzbriši
  10. O, super. Sem že brskala za recepti, pa sem vedno naletela le na takšne, s svinjsko mastjo. Tvoj recept pa v prihodnje zagotovo preizkusim.

    OdgovoriIzbriši
  11. Super! Take naravne žavbice so zakon! Jaz ognjičevo mazilo naredim iz olivnega olja, v katerega sem za nekaj tednov namočila ognjičeve cvetke. Potem samo toliko segrejem, da se vosek počasi raztopi in vse skupaj ohladim. Mogoče se tako ohrani več zdravilnih zadev, ker ni tako močno segreto. Mogoče je pa potem koncentracija manjša. Kaj pa vem ;) Sem pa navdušena, da nas vedno več ustvarja vse sorte uporabnih izdelkov doma. Čimveč takšnih kot ste čarovniki na mali kmetiji naj bo!

    OdgovoriIzbriši
  12. ijaaaaaaaaaaaaa letos sem jo delala prvič. Ne sicer z oljem pač pa s kokosovim maslom. Lahko samo pohvalih. Koža je voljna, mehka, tudi po več pranjih rok dnevno

    OdgovoriIzbriši
  13. tudi jaz sem letos naredila ognjičevo kremo sama in jo že razdelila okoli in je res super,sem pa v eno rundo dodala malo smrekove smole .

    OdgovoriIzbriši
  14. zanima me kako dolg je potem rok uporabe te kreme?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imamo še en kozarček predlanske, je ok in lanske 3 male kozarčke. Še vedno lepo diši in učinkuje :)

      Izbriši
  15. uuu, super ;) sem mislila, da ima takšno mazilo zelo kratek rok, ker je brez vseh dodatkov. hvala za info! grem na delo takoj, ko bo zrastel

    OdgovoriIzbriši
  16. Hvala za recept, jaz jo isto tako delam samo na koncu dodam kokosovo maslo, ker tudi zelo lepo diši. Po leti mešanico olja in ognjiča dam na sonce za cc 14 dni, po zimi pa na štedilniku podgrejem, ker mi jo je zmanjkalo in jo bom naredila iz suhih cvetov, ker mi je podolgo čakati do avgusta

    OdgovoriIzbriši
  17. Super super! Upam, da mi bo ratalo naredit, res bi rada. Kje pa kupujete čebelji vosek pa po kaki ceni?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se opravičujem za pozen odgovor, a smo bili na morju :) Voska imamo nekaj svojega, od naših čebel, dobili pa smo ga še na zalogo od prijatelja, ki se s čebelarstvom resneje ukvarja in prav tako čebelari naravno oz. ekološko. Mislim, da ga lahko kupiš pri čebelarjih in, da ni ravno drag, poišči kakšnega, ki varojo zdravi sonaravno, saj se ostanki kemičnih sredstev zadržujejo v vosku in kasneje prehajajo v med. Lp

      Izbriši
  18. Škoda je hladno stisnjeno olivno olje segrevati!

    OdgovoriIzbriši
  19. Res je super ognjičeva krema. Mi jo delamo kar z vazelinom, mi je pa tvoj recept bolj všeč ;)
    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala za čudovit recept,sem jo že naredila in je čudovita in mnogim v veliko zadovolstvo.

    OdgovoriIzbriši
  21. Pozdravljeni,
    a katera ve kako se naredi krema iz materine dušice domača seveda
    hvala l.p.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem tudi jaz že razmišljala o njej. Sama bom poskusila po istem postopku, kot ognjičevo, saj tudi kamilično delamo tako.

      Izbriši
  22. Pozdravljeni,
    tudi jaz imam na vrtu veliko ognjiča in bi rada naredila kremo. Ali bi lahko dodala polovico voska in polovico kokosovega masla?
    Hvala za odgovor.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zagotovo je tudi ta mešanica super, vem, da so ljudje, ki jo prakticirajo. Meni je vosek bolj domač, bolj naš :), pa tudi bolj praktično je za shranjevanje kreme, saj se kokosovo maslo zelo hitro utekočini in je kremo poleti bolje shranjevati v hladilniku.

      Izbriši
    2. Pozdravljeni še enkrat,
      nimam predstave koliko kozarčkov kreme pride iz zgoraj navedenih sestavin ) liter in pol olja je kar veliko - ali je to deci in pol )? Lahko bi lahko delala tudi iz polovičnih sestavin. Hvala

      Izbriši
  23. Hvala , že narejeno in je videti super. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  24. Pozdravljeni, ni mi čisto jasno a ognjič in olivno olje segrevate na vodni kopeli ali na direktnem ognju?
    lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. na ognju, pa niti slučajno ne sme zavreti. Preden zavre ugasnete. Se nam je že zažgala, olje se hitro preveč segreje.

      Izbriši
  25. Pozdravljeni. Zanima me kje kupujete kozarčke v katerih shranjujete kremo. Ali se mora shranit v hladilniku ali je lahko shranjena na sobni temperaturi oz. v malo hladnejši shrambi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tudi v industrijski coni v Trzinu jih prodajajo,vse velikosti

      Izbriši
  26. Zdravo Helena. Kozarčke kupim v steklarni Hrastnik, hranim pa kozarčke s kremo vedno v sobi, kar visoko, na omari, v kartonasti škatli.Nikdar se še ni pokvarila.

    OdgovoriIzbriši
  27. to moram sprobat. Le ognjič si moram nabaviti. HVALA

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar. Kot bi posijal sonček :)